csütörtök, január 17, 2019
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Sokan csak felesleges papírnak tartják a számlát, és nem egy fogyasztó minden blokkot kidob a vásárlást követően. Pedig, ha később fogyasztóvédelmi probléma van az adott termékkel, például nem működik, vagy be sem kapcsol, akkor csak a kapott számla-nyugta ellenében lehet reklamálni a kereskedőnél! Máskülönben az eladó ugyanis zokszó nélkül elutasíthatja a panaszt. Ha pedig tartós fogyasztási cikkről volt szó, akkor szintén el kell fogadni a nyugtát, amennyiben a jótállási jegyet át sem adták a fogyasztónak.

Bővebben...

„A garanciát a termék sérülése miatt megvontuk.” – állt a fogyasztónak megküldött mindössze néhány soros válaszlevélben, aki közel százötvenezer forintos televíziót vásárolt, viszont az egyáltalán nem működött. Megteheti-e a kereskedő, hogy megvonja az egyéves kötelező jótállást?

Bővebben...

Jótállás, garancia – a hétköznapokban sokszor halljuk ezeket a szavakat az egyes ajánlatokban. Nem árt azonban odafigyelni, és tisztában lenni ezek jelentésével. Egyáltalán, mi a különbség a két fogalom között?

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége már az elsők között, 2018. július 23-án hívta fel a média figyelmét a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatára. Közleményünk nyomán haladéktalanul eljárás indult Budapest Főváros Kormányhivatala előtt. A Szövetség üdvözli a példás bírságot, amely mutatja, hogy a fogyasztók érdekei az elsők. Ugyanakkor továbbra is kiemelten kell ellenőrizni a fapados légitársaságokat!

Bővebben...

Még csak most lett vége a nyárnak, az időjárás még kedvező, de nemsokára elindul a fűtési szezon. Hogy ne érjen minket meglepetés, bizonyos előkészületeket mindenképpen érdemes megtennie a fogyasztóknak. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége ehhez gyűjtött össze hasznos tanácsokat.

Bővebben...

Kihirdették a felvételi ponthatárokat, indul az egyetemisták albérlet keresése. Ehhez szedtünk csokorba néhány jó tanácsot, mire érdemes odafigyelni, hogy ne érjen senkit kellemetlen meglepetés.

Az első és legfontosabb, hogy mindenképpen kössenek írásba foglalt szerződést, szóbeli megállapodással ne elégedjenek meg. Ebben a szerződésben kell rögzíteni a felek személyes adatait, az ingatlan adatait, a bérleti díj mértékét, a kaució mértékét, azt hogy milyen időtartamra kötik meg a szerződést, mikor lehet emelni a bérleti díjat, hogyan lehet felmondani a szerződést, ki fizeti a közüzemi díjakat, egyéb költségeket. Egyszóval minden, a felek kapcsolatát alapvetően meghatározó információnak itt kell szerepelni a későbbi vitás ügyek elkerülése végett.

Bővebben...

A korábbi felfüggesztés helyett 2018. július 4-én az Európai Unió valamennyi tagállamában kivonták a szennyezett valsartan hatóanyagot tartalmazó vérnyomáscsökkentő gyógyszereket. A napokban megállapodás született arról is, hogy feltételekkel ugyan, de a bontatlan gyógyszerek térítési díjára is jogosultak a betegek.

Bővebben...

72 óra, három nap, három munkanap – ahány fogyasztó, annyiféle különböző választ kaphatunk általában arra a kérdésre, hogy meddig lehet visszavinni egy terméket abba a boltba, ahol korábban személyesen megvettük. De mennyi ez a határidő valójában, mi az igazság? És milyen esetekre vonatkozik pontosan?

Bővebben...

A nyelvtanulás töretlen népszerűségek örvend a fogyasztók körében, azonban közel sem mindegy, hogy végül melyik nyelvtanár vagy nyelviskola mellett döntenek! Az írásbeli szerződéskötés, a befizetésről kapott számla fontossága - alapdolgok, de nem csak ezek, hanem például az is, hogy a diákok, szülők előzetesen utánanézzenek a kiválasztott képző intézménynek és nyelvtanárnak!

Bővebben...

Az árfolyamkockázatot a kölcsönfelvevőre telepítő, nem jogszabályi rendelkezéseket tükröző, nem világosan megfogalmazott szerződési feltételek tisztességtelen jellege bírósági felülvizsgálat tárgyát képezheti – mondta ki az Európai Bíróság a nemrég meghozott ítéletében.

Bővebben...

Nemcsak a nyári időszakban, bármikor érheti az utasokat az a kellemetlenség, hogy akár több órás késéssel érkeznek meg a kiválasztott célállomásra. Ugyanígy a zsúfoltság, az ülőhelyek hiánya is megnehezíti a vonaton közlekedők életét. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége összegyűjtötte a vonatkozó szabályokat, hogy mindenki tudja, milyen jogai vannak ilyen esetekben.

Bővebben...

A napokban előforduló megnövekedett számú poggyászkésések miatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja az utazni vágyók figyelmét arra, hogy nem csak a poggyászok sérülése, elvesztése, hanem késése esetén is jár kártérítés. Ennek feltétele, hogy írásban bejelentsék igényüket a légi fuvarozó részére legkésőbb a poggyász kiszolgáltatása napjától számított huszonegy napon belül.

Bővebben...

Nyári szünidő alatt sok szülő küldi táborba gyermekét, azonban nem mindegy, hogy milyen körülmények közé kerül a gyermek. Hatalmas a választék a napközis táboroktól az ottalvós táborokig, a programkínálatról már nem is beszélve. A tapasztalatok pedig szintén széles skálán mozognak.

Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 100

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?