kedd, október 15, 2019
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Cikkek

Az Európai Bizottság már 2016-ban létrehozta az úgynevezett uniós békéltető honlapot (www.ec.europa.eu/odr), amelynek segítségével egyszerűen, játszi könnyedséggel rendezhetőek az online vásárlásból fakadó fogyasztóvédelmi vitás ügyek az Európai Unióban.

Bővebben...

Ha a kereskedő nem foglalkozott a fogyasztó panaszával egyáltalán vagy pedig azt elutasította, akkor a fővárosi és a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületekhez kell fordulni az ingyenes, gyors vitarendezés érdekében. Már évek óta annak, hogy ezt az interneten is meg lehet tenni, megfelelően a digitális kor diktálta követelményeknek.

Bővebben...

Kötelező az alávetés egymillió forintig, pénzügyi fogyasztói jogokról való tanácsadás, minden esetben fogyasztóvédelmi bírság az együttműködési kötelezettséget megsértő pénzügyi szolgáltatók számára – 2016. május 24-én elfogadta a Magyar Országgyűlés azt a törvényjavaslatot, amely alapján hatékonyabbá válik a Pénzügyi Békéltető Testület eljárása. Bővebben...

Sokan meglepődnének, ha tudnák, hogy a békéltető testületek Magyarországon már majd húszéves múltra tekintenek vissza. Azóta segítenek a fogyasztóknak és vállalkozásoknak rendezni a közöttük lévő vitás fogyasztóvédelmi ügyeket – mindezt ingyen, gyorsan, hatékonyan, egyszerűen. Ráadásul a vállalkozások már 2015 szeptembere óta nem utasíthatják vissza a testületek eljárását és együtt kell működniük a vita megoldása érdekében!

Bővebben...

Romániából szeretett volna a fogyasztó Bázelbe utazni, még felárat is fizetett az elsőbbségi beszállásért. A gépre viszont fel sem akarták engedni a második kézipoggyásza, egy kistáska miatt, mire pedig azt sikerült átgyömöszölnie az eredeti kisbőröndbe, már csak a többiek után szállhatott fel a repülőre. Igénybe sem tudta venni a szolgáltatást, holott azt kifizette – később viszont visszakapta a pénzét. Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 9

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?