csütörtök, január 17, 2019
Text Size
Jog

Ebben a rovatban hasznos jogi tanácsokkal, hírekkel valamint jogszabályfigyelővel segítjük az olvasókat a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása érdekében.

Sokan csak felesleges papírnak tartják a számlát, és nem egy fogyasztó minden blokkot kidob a vásárlást követően. Pedig, ha később fogyasztóvédelmi probléma van az adott termékkel, például nem működik, vagy be sem kapcsol, akkor csak a kapott számla-nyugta ellenében lehet reklamálni a kereskedőnél! Máskülönben az eladó ugyanis zokszó nélkül elutasíthatja a panaszt. Ha pedig tartós fogyasztási cikkről volt szó, akkor szintén el kell fogadni a nyugtát, amennyiben a jótállási jegyet át sem adták a fogyasztónak.

Bővebben...

„A garanciát a termék sérülése miatt megvontuk.” – állt a fogyasztónak megküldött mindössze néhány soros válaszlevélben, aki közel százötvenezer forintos televíziót vásárolt, viszont az egyáltalán nem működött. Megteheti-e a kereskedő, hogy megvonja az egyéves kötelező jótállást?

Bővebben...

72 óra, három nap, három munkanap – ahány fogyasztó, annyiféle különböző választ kaphatunk általában arra a kérdésre, hogy meddig lehet visszavinni egy terméket abba a boltba, ahol korábban személyesen megvettük. De mennyi ez a határidő valójában, mi az igazság? És milyen esetekre vonatkozik pontosan?

Bővebben...

Jótállás, garancia – a hétköznapokban sokszor halljuk ezeket a szavakat az egyes ajánlatokban. Nem árt azonban odafigyelni, és tisztában lenni ezek jelentésével. Egyáltalán, mi a különbség a két fogalom között?

Bővebben...

Kihirdették a felvételi ponthatárokat, indul az egyetemisták albérlet keresése. Ehhez szedtünk csokorba néhány jó tanácsot, mire érdemes odafigyelni, hogy ne érjen senkit kellemetlen meglepetés.

Az első és legfontosabb, hogy mindenképpen kössenek írásba foglalt szerződést, szóbeli megállapodással ne elégedjenek meg. Ebben a szerződésben kell rögzíteni a felek személyes adatait, az ingatlan adatait, a bérleti díj mértékét, a kaució mértékét, azt hogy milyen időtartamra kötik meg a szerződést, mikor lehet emelni a bérleti díjat, hogyan lehet felmondani a szerződést, ki fizeti a közüzemi díjakat, egyéb költségeket. Egyszóval minden, a felek kapcsolatát alapvetően meghatározó információnak itt kell szerepelni a későbbi vitás ügyek elkerülése végett.

Bővebben...

A napokban előforduló megnövekedett számú poggyászkésések miatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja az utazni vágyók figyelmét arra, hogy nem csak a poggyászok sérülése, elvesztése, hanem késése esetén is jár kártérítés. Ennek feltétele, hogy írásban bejelentsék igényüket a légi fuvarozó részére legkésőbb a poggyász kiszolgáltatása napjától számított huszonegy napon belül.

Bővebben...

Budapest helyett Debrecenben vagy Bécsben landolt a gép? Akkor is segítséget kell nyújtani az utasoknak! Törölték a repülőjáratot, vagy több mint 3 órát késett a repülő? Jár a kártalanítás!

Itt a nyaralási szezon, és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez érkezett panaszok szerint a légitársaságok még mindig nem hajlandók fizetni a jogszabály szerint járó kártalanítást az utasoknak járattörlés vagy hosszú késés esetén. Ezen kívül nem tesznek eleget segítségnyújtási kötelezettségüknek sem. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztók érdekében közérdekű pert indított a Játékvár.hu Kft. ellen, tekintettel arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeiben több, a fogyasztókra nézve hátrányos, tisztességtelen kikötést alkalmazott.


A Fővárosi Törvényszék elsőfokú, még nem jogerős ítéletében mindenben osztotta a FEOSZ álláspontját, és megállapította a sérelmes általános szerződési feltételek érvénytelenségét annak tisztességtelensége okán a kikötés nyilvánosságra hozójával szerződő valamennyi félre kiterjedő hatállyal.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztók érdekében közérdekű pert indított a H & M Hennes & Mauritz Ruházati Kiskereskedelmi Kft. ellen a 2016. augusztus 18-án tömegesen visszautasított és nem teljesített webshopos megrendelések ügyében.

A bíróság jogerős ítéletében megállapította, hogy a H & M Hennes & Mauritz Ruházati Kiskereskedelmi Kft. 2016. augusztus 18. napján nem szolgáltatta a megrendelt és visszaigazolt termékeket azon fogyasztók egy része számára, amelyeknek a megrendelést követően előzetesen pozitív tartalmú, az ajánlattal megegyező visszaigazolást küldött. Bővebben...

Sokfelé hallani, hogy mindig meg kell őrizni a vásárlásról kapott számlát-nyugtát. Ez nem véletlen! Jó, ha tudják a fogyasztók, hogy az nem kevesebbet jelképez, mint egy szerződést, a fogyasztó és a vállalkozás között. Ennek megfelelően, ha hibás lenne a termék, sokkalta hatékonyabban tudják jogaikat érvényesíteni, amennyiben a blokk megvan. Bővebben...

A fogyasztók körében máig több fogyasztói tévhit él a lehetőségeiket illetően. Ezek közül az egyik, hogy három napon belül még bármikor, bármilyen okkal ki lehet cseréltetni a terméket a kereskedővel vagy vissza lehet kérni annak vételárát. Ez azonban nincs így, és egyes egyedül a tartós fogyasztási cikkek esetében kérhető rögtön a csere, méghozzá három munkanapon belül - de ott is csak bizonyos feltételek teljesülése esetén. Bővebben...

Különösen az Ünnepek közeledtével, de azt követően is, a kereskedők a fogyasztókat szinte bombázzák a jobbnál jobb (vagy annak tűnő) ajánlatokkal. Sokan garanciát is vállalnak, ami viszont rendkívül sokféle lehet.  Garancia a pénzvisszafizetésre; garancia arra az esetre, ha nem tetszene a megajándékozottnak a termék – a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége segít a fogyasztóknak eligazodni az ajánlatok között. Bővebben...

„Nem rendeltetésszerű használat miatt a garancia megszűnt, mivel a porszívóban hajszálat találtunk” – állt a fogyasztónak címzett egysoros levélben, aki korábban közel 25.000 forintért vásárolt porszívót. Megvonhatja-e csak úgy a vállalkozás a kötelező garanciát? Milyen kötelezettségek terhelik ilyenkor a céget? – többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak a fogyasztók e cikkből. Bővebben...

2016. október 28-án került benyújtásra a Magyar Országgyűlés elé az elektronikus hírközléssel és a fogyasztóvédelemmel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló T/12733. törvényjavaslat. Ennek háttéranyagaként az Országgyűlés Hivatala részletes infojegyzetet állított össze a témában, amelyből jól látszik, hogyan változnak a vásárlási trendek és melyek az aktuális, leggyakoribb fogyasztói problémák. Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 7

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő > Utolsó >>